<< DEZE WEBSITE IS VERHUISD NAAR WWW.ITALIAANSERACEFIETSEN.COM >>

RIH Tribute Ride

In Overig Nieuws on 15/04/12 at 14:42

Normaal gaat het hier natuurlijk alleen over Italiaanse racefietsen, maar voor de RIH tribute ride maak ik vanzelfsprekend graag een uitzondering.

RIH tribute @ Italiaanse Racefietsen

RIH tribute: zondag 20 mei 2012

Waarom? Ten eerste omdat het natuurlijk vreselijk jammer is dat RIH Sport in de Jordaan ophoudt te bestaan, maar ook omdat RIH met haar fietsen heeft laten zien dat niet alleen in Italië kwalitatief zeer hoogwaardige, prachtige racefietsen (‘Haute couture in staal’) gemaakt worden.

Vergeet daarbij niet dat de fietsen van RIH door vele grote Nederlandse cracks werden gebruikt, met de nodige successen:

  • Tussen 1989 en 1996 werden tien wereldtitels behaald op RIH fietsen
  • Leontien van Moorsel wint in 1990 haar eerste wereldtitel op de dames achtervolging op een RIH
  • Vanaf 1991 behaalde Ingrid Haringa op de sprint en op puntenkoers 5 wereldtitels op een RIH
  • Op de Olympische Spelen van 1992 en 1996 werden er diverse zilveren en bronzen medailles op RIH fietsen gewonnen
  • Door de jaren heen zijn er  63 Wereld en Olympische titels behaald op fietsen van RIH

Toen organisator Paul van Warmerdam mij mailde of ik hier aandacht aan wilde besteden op IR twijfelde, ik dan ook geen moment. Ik mag dan geen geboren Mokummer zijn, maar ik woon al weer heel wat jaartjes in onze hoofdstad en mocht zo nu en dan graag eens binnenwippen bij RIH, als ik in de buurt was.

Anyway, Paul mailt:

Na bijna een eeuw actief te zijn geweest sluit RIH-Sport eind mei voorgoed de deur. We nodigen alle bezitters van een RIH race/sportfiets zondag 20 mei vanaf 10.00 uur met hun stalen ros naar de Jordaan te komen. Om 13.00 uur maken we een ereronde over de Amsterdamse grachten. Komt allen!

RIH-Sport Amsterdam / Westerstraat 150 / 1015 MP Amsterdam

Om een inschatting te krijgen van het aantal deelnemers verzoeken wij u aan te melden via e-mail: pavawa@online.nl

Dus: heb je een RIH laat dan zeker even je gezicht (en je fiets) zien volgende maand, voor dit laatste eerbetoon aan een stukje oer-Hollandse fietshistorie.

RIH werkplaats @ Italiaanse Racefietsen

De RIH werkplaats (foto: Paul Sneeboer)

  1. Bedankt Paul voor je mooie idee om op 20 mei een happening te organiseren. Ik zal zeker proberen aanwezig te zijn.

    En jij Guido . . . . . sympathiek van je om voor een mooi historische merk als RIH (model Campagnolo) een uitzondering te maken.

  2. Heel gped

Plaats een reactie