<< DEZE WEBSITE IS VERHUISD NAAR WWW.ITALIAANSERACEFIETSEN.COM >>

De Denver van Ed

In Denver on 28/12/11 at 13:53

Ed de Wild stuurde zijn unieke Denver, gemaakt in het Italiaanse Dronero, in voor de rubriek ‘Jouw Fiets‘ op dit blog.

Denver @ Italiaanse Racefietsen

De Denver van Ed de Wild

“Drie jaar geleden dacht ik dat het misschien wel leuk zou zijn om te gaan fietsen. De fiets op de foto’s werd mij destijds aangeboden voor 250 euro. Dat durfde ik wel aan, en na wat nog wat kleine aankopen als schoenen en kleding kon ik het gaan proberen.

Ik was al Italië gek en probeerde toch minstens drie weken per jaar daar te zijn. Ik heb mijn fiets nu al drie jaar meegenomen op vakantie naar Italië, en ben inmiddels redelijk verslingerd aan fietsen. Mijn tochtjes door de bergen van Italië zou ik nu voor geen goud meer willen missen.

Op mijn internet speurtochten naar van alles en nog wat over fietsen en Italië ging er een wereld voor mij open, zeker na het ontdekken van dit blog. Ik probeer mijn fiets nu zo goed mogelijk te ‘veritalianiseren’, gelukkig zat er al een Campagnolo groep op!

Nu na drie jaar ben ik er wel zeker van dat fietsen iets voor mij is en word het tijd voor de volgende stap. Helaas is mijn budget niet zo groot dat ik kan gaan denken aan één van die Italiaanse raspaardjes die hier op dit blog staan. Dus ik heb inmiddels een nieuw frame gekocht en laat mijn fiets ‘ombouwen’ naar een Wilier.

Tijd dus om afscheid te nemen van mijn oude fiets waar ik het op heb geleerd. Maar niet voordat ik hem op de erelijst van dit blog heb laten bijzetten.

Het merk Denver kwam nog niet op de merkenlijst voor terwijl het wel een echt Italiaans merk is. De fabriek is gevestigd in Dronero (Piemonte) en heeft zelfs een website www.denverbike.com. De racefietsenlijn is nogal beperkt. Ik geloof dat ze voornamelijk kinderfietsen produceren. Dat verklaart wellicht ook dat ik een fietsstandaard plaatje onder aan mijn frame heb zitten en dat het laswerk nogal brut is afgewerkt.

De stickertjes van de tour de France (kennelijk een commercieel dingetje destijds) heb ik er in het verleden afgehaald. Dat was iets te veel voor een beginnend fietser op een bolletjes fiets met stickers er op van de tour de France. Eigenlijk wel jammer denk ik nu want dat zou deze zeldzame fiets nog unieker maken. En ik zou misschien nog kunnen achterhalen hou oud deze aluminium fiets nu eigenlijk is. Ik zal deze eerste liefde nooit vergeten.”

  1. Ed, Italiaans alléen is niet genoeg hoor.

  2. “Dus ik heb inmiddels een nieuw frame gekocht en laat mijn fiets ‘ombouwen’ naar een Wilier”
    =========
    ???

    wilier frame dan toch ???

    ciao,
    elpee

  3. Waar ben jij dan op begonnen Theo? Alle begin en iets met een ouwe fiets, mijn ogen zijn nu wel open, maar het gaat mij vooral om het Italiaanse gevoel. En inderdaad Wilier frame LP!
    Ciao tuti

  4. Hehe, ik heb hier eigenlijk geen recht van spreken… Ik begon op een RIH kruiwagen (RIH Speciaal Cové, óók met aansluiting voor zijstandaard :).
    Voor 400 gulden gekocht, in 1982. Wat een tijd!
    Dat was de tijd dat de fanatieke recreanten op Gazelle Champion Mondial reden maar droomden van een echte Colnago.
    Mijn racefietscarriere kan je vinden op http://www.klassiekeracefiets.info/2011/07/24/de-batavus-van-theo/

    Buon’ capodanno! Theo.

  5. Ik vind het wel een aparte fiets, Theo. Die zie je niet vaak rijden. Mooi of niet mooi, dat is niet aan mij, maar ik zou ‘m niet wegdoen en gewoon houden naast je toekomstige Wilier. Zien we vast ook nog wel op IR.

  6. He Ed mooi stukje, fietsen is toch emotie..

    gr bart

Plaats een reactie