<< DEZE WEBSITE IS VERHUISD NAAR WWW.ITALIAANSERACEFIETSEN.COM >>

De Pinarello van Juko

In Pinarello on 20/05/12 at 11:27

Juko Schoonhoven heeft naast een Cinelli ook nog een fraaie Pinarello Prestige uit 1981 die natuurlijk ook thuishoort in de rubriek ‘Jouw Fiets‘ op dit blog.

Pinarello Prestige @ Italiaanse Racefietsen

De Pinarello Prestige van Juko Schoonhoven

“Het frame ( ct 60) is van Columbus KL buis gemaakt, erg licht. Gebouwd in 1981, remkabels door het frame. Ik heb het opgebouwd met Campagnolo Super Record, voorzien van Wolber velgen en Veloflex bandjes. Zodra het mooi weer is ga ik er en zondag ritje op maken. Tot die tijd staat de fiets bij mij op kantoor en kan ik er elke dag van genieten.”

Het frame heeft Juko overigens overgenomen van Piet ‘Pinarello’ Beerens die in de rubriek Jouw Fiets meerdere Pina’s heeft staan. Je kunt van Piet hier nog wat achtergrondinformatie over deze Prestige lezen.

  1. Hallo Juko,ik hoop dat je veel plezier zult beleven aan deze fiets,hij staat er weer picobello op,een lust voor het oog.Als het mijn maat was geweest had hij nu nog bij Pietje op zolder gestaan,maar ik heb inmiddels een ct58 op de kop getikt,weliswaar een restauratieobject maar toch.Tzt zal hij wel op IR verschijnen.Midden 80tigger jaren heeft Pinarello ook nog een Treviso columbus SL in deze uitvoering op de markt gebracht,voor de liefhebber,ik heb er nog een staan die weg kan,56 cm ct.(los frame)

    Mvg Pietjepinarello

  2. Dank je Piet. Ik heb gisteren nog een kleine 40 km er mee gefietst. Het fietst nog echt heel goed. Het is comfortabel en toch stuurt het strak. De 56 is me te klein. Een mooie witte in ct 60 zou me wel passen.

    groet,

    juko

  3. Wat een mooie fiets heb je van dat frame gebouwd Juko, complimenten. Als ik 1 klein kritisch puntje mag maken dan zou ik zelf hebben gekozen voor een klassieke stuurbocht ipv deze ergo bocht, maar das een detail. Veel plezier met dit mooie stalen ros.

  4. ik had dit stuur nog liggen, het rijdt heel erg fijn hier mee. Een klassieke bocht hoort er meer bij, maar ja, soms moet je concessies doen.

Plaats een reactie