<< DEZE WEBSITE IS VERHUISD NAAR WWW.ITALIAANSERACEFIETSEN.COM >>

De Wilier van Nicky

In Wilier on 19/07/12 at 08:30

IR lezer Nicky Moreels stuurde zijn pas aangeschafte Shimano afgemonteerde Wilier Izoard XP in voor de rubriek ‘Jouw Fiets‘ op dit blog.

Wilier Izoard XP @ Italiaanse Racefietsen

De Wilier Izoard XP van Nicky Moreels

“Als trouwe bezoeker van deze website en tevens fan van Italiaanse racefietsen zou ik graag mijn fiets aan de lezers van dit blog willen voorstellen.

Als startende, maar gepassioneerde fietser was het onmiddellijk bij het begin van mijn zoektocht duidelijk dat ik voor een Italiaanse schoonheid zou gaan! De snelheid van het frame, de looks van een Italaanse schone en de details waar Da Vinci nog van zou opkijken, zo’n fiets zocht ik.

Na het meermaals bezoeken van verschillende fietswinkels, bleek mijn oog te vallen op het alom bekende en befaamde merk Wilier. Oudermeesters in de fietsambacht. De traditie van de Italiaanse fiets, afgekruid met de moderne toetsen, maken deze modellen een streling voor het oog.

Binnen mijn budget viel me onmiddellijk de Izoard XP op. Een prachtig staaltje carbon vakmanschap voor de prijsbewuste fietser. Uiteraard met een toffe shimano 105 op en als toemaatje, niet de topfavoriet onder de wielen maar toch wel degelijk, de RS30 met continental grand prix s4000 banden. Plaats daarbij enkel elite-custom-race-bushouders en je kan de horizon tegemoet rijden.

Wat me vooral aanspreekt aan deze fiets is dat het niet alleen een mooi ogende fiets blijkt te zijn, maar tevens een comfortabele racefiets. Dus bij deze ben ik een tevreden en fiere klant!”

  • Model: Izoard XP
  • Bouwjaar: 2012
  • Jaar van aanschaf: juni 2012
  • Groep: shimano 105
  • Wielen: RS 30
  • Banden Continental Grand Prix S4000
  1. Nicky zegt: dat ik voor een Italiaanse schoonheid zou gaan! De snelheid van het frame, de looks van een Italiaanse schone en de details waar Da Vinci nog van zou opkijken, zo’n fiets zocht ik…en even later: uiteraard met een toffe shimano 105 groep…

    Persoonlijk vind ik dit hoogdravend klinken.
    – Sommige kopen ook graag een warme slaapzak, maar die warmte moet jijzelf produceren. De betere slaapzak isoleert. Snelheid produceer je ook zelf waarbij een degelijk licht frame voordeel heeft.
    – Shimano 105…maakt mij niks uit dat je deze groep erop hebt. Feit is
    dat deze groep absoluut geen Italiaanse schoonheid is.

    afgekruid met de moderne toesten.. Waar zitten die toetsen?
    elite-custom-race-bushouders..Poeh

    Veel fietsplezier !

  2. Mijn complimenten !
    Alleen is het Italiaanser een Campagnolo groep te monteren.
    Voor het overige prima !

    Theo

Plaats een reactie