<< DEZE WEBSITE IS VERHUISD NAAR WWW.ITALIAANSERACEFIETSEN.COM >>

Primeur: Gios stopt!

In GIOS on 16/10/09 at 23:34

IR_logo_borderless_smallEr gingen al geruchten, maar zojuist kreeg Italiaanse Racefietsen van Mario Verhoeven, die bezig was met het importeurschap van Gios voor de Benelux en eigenaar van Defietsenmaker.nl, de officiële bevestiging dat Gios in Turijn op het punt staat het bijltje erbij neer te gooien. Alweer een rasechte Italiaan die van het fietstoneel verdwijnt…

Mario Verhoeven.

Mario Verhoeven.

Verhoeven’s onheilstijding kwam naar aanleiding van een eerdere reactie op mijn bericht over de aanwezigheid van Gios op Bike Motion Benelux, eind oktober van dit jaar (zie vorige posting). Gios bleek daar toch niet aan mee te doen, aldus Verhoeven. De reden weten we nu.

Verhoeven in een email aan Italiaanse Racefietsen:

“Eind oktober gaat Alfredo (Gios, red.) met pensioen en is het einde voor Gios. Ik ben al maanden bezig – ondanks dat ik een klein zandkorreltje ben in fietsenland – om Gios een boost te geven in de Benelux. Maar nu blijkt eigenlijk dat de zonen van Alfredo niet verder willen in de zaak. Alfredo zelf wil op zijn leeftijd niet verder gaan en wil van zijn pensioen gaan genieten. Vanmorgen heb ik de resterende voorraad van hem gekocht en heeft hij voor mij van de de allerlaatste pista buizen op voorraad twee pista frames gebouwd. De naam Gios en de site wil hij niet verkopen”.

Treurig nieuws. En een zwarte dag voor alle Gios liefhebbers en bezitters. Nooit meer ‘Tante vittorie, un solo colore: Blu Gios!’…

  1. Heel triest nieuws. Wilde juist komend jaar er weer eens een nemen.

  2. Verleden week nog bij Gios in Turijn geweest, op doorreis naar de
    ‘L Eroica heb daar een gesprek gehad met Aldo Gios, die mij/ons
    vertelde dat het bedrijf ging verhuizen, naar een pand 500 mtr.
    verder dan de huidige”werkplaats”.
    Laten we alle hopen dat dit juist blijkt te zijn.

    Fred van Hasselt
    Gios liefhebber/verzamelaar

  3. @Fred: Inderdaad… Vertelde hij ook waarom hij wilde verhuizen?

  4. Nee, maar daar zijn we ook niet op verder gegaan, het viel wel op dat de “werkplaats” redelijk leeg was, het meeste was al verhuist
    volgens Aldo.
    En ik begreep dat ze begin januari klaar wilde zijn.
    Mocht dit alles niet kloppen, dan moet Mario ( Hij heeft zijn naam
    toch al mee ) maar naar Turijn verhuizen.

  5. Heren,

    Ruim drie weken geleden hebben de gebroeders GIOS al naar Tom Schouten laten weten dat ze zijn gestopt en hebben uitverkocht.

    Jammer erg jammer…

    Ben benieuwd wat zij dan in het pand 500mtr verderop willen gaan doen.

    Overigens volgens de heren GIOS was Mario niet de importeur.
    Er waren diverse mensen die GIOS wilden importeren na het stoppen van Wout Verhoeven in de zomer van 2008.

    Maar goed dat alles doet er niks aan af GIOS is niet meer….

    Hans Herkemans
    (mag ik mij met 3 GIOS fietsen een verzamelaar noemen?)

  6. De stand waar de Gios bij Bike Motion zou staan is die van Ghost Bikes. Daar stonden ze vorig jaar ook. Zij claimden de nieuwe importeur te zijn. Op hun website is daar nooit iets te zien van geweest
    Via mijn fietswinkel heb ik bij hen begin dit jaar een V107 besteld en gekregen.

  7. “Overigens volgens de heren GIOS was Mario niet de importeur”
    Dat is correct voor alle duidelijkheid.Ik proef hier en op andere sites meer een discussie over wie en wat ,dan over het nieuws dat Gios stopt.Sinds Wout Verhoeven gestopt was waren er enkele gegadigden waaronder Ghost.Maar niemand van de heren deed er iets mee.Vanaf December “08 deed ik goed zaken met Gios en alle leveringen binnen NL verliepen via mij.
    Om officieel importeur te worden moest er flink wat omzet gemaakt worden.Dit zou eigenlijk staan te gebeuren voor het einde van dit jaar.
    Maar is nu natuurlijk niet meer van toepassing.
    Vandaag voor de zoveelste keer nagevraagd,22October is het gedaan.
    In de toekomst toch nog mischien? Ik kan het alleen maar hopen…

    Mario Verhoeven

  8. Bijzonder jammer; in 1987 kocht ik mijn stalen GIOS, toen in wit/blauw. In 2006 is het frame naar Italie gestuurd den kreeg de
    huidige blauwe kleur. Wel uiteraard de groepen in de loop der jaren aangepast (vnl. Campagnolo, zoals het hoort op een Italiaanse fiets) Ook kleding, bidons etc.: GIOS
    Al die jaren met veel plezier op deze fiets gereden en uiteraard ook valpartijen gehad. Het frame is echter nog steeds goed !
    Ik gun Alfredo van harte zijn pensioen, maar wat is het jammer,
    dat dit merk verdwijnt.

  9. Mensen wat zonde dat zo een mooi merk helaas verdwijnt.
    Zelf heb ik een Gios H.T van 1999, heeft me nog nooit in de steek gelaten.
    En dit ondanks 2 maal Parijs-Roubaix,Milaan-San Remo,Ronde van lombardijen,Kampioenschap van Zurich, Rund um den Henninger turm, div malen Luik-Bastenaken-Luik,voor rij ritten Parijs-Brest-Parijs,
    Ronde van Vlaanderen,en vele ritjes hier in de omgeving.

    Helaas denk ik dat er vele zijn die dit mooie merk helemaal niet kennen,zij gaan liever voor een Colnago of Pinarello.
    Maar daar rijden er al zoveel van rond.

    Juist daarom kocht ik een Gios.

    Groeten, Edward Borgers.

  10. Euh… Edward, je wil misschien ook de wat meer recentere Gios-berichten op dit blog lezen, dan kom je te weten dat Gios verre van dood is ;-)

  11. Kan iemand mij vertellen of er nog onderdelen zoals bijvoorbeeld Gios Sstuurlint ergens te krijgen is? Want als het even kan wil ik m’n oldtimer Gios en nieuwe Cinquantenario zolang mogelijk d Gios-look blijven geven.

  12. Rob, probeer het eens bij Defietsenmaker.nl.

  13. Zoals we inmiddels allemaal weten is GIOS springlevend!

    Kijk op http://www.gios.it en de wedstrijdfietsafdeling http://www.giostorino.it

    Wil je GIOS importeren? vergeet het maar. Je kan ze kopen alleen in de showroon in Turijn. Zie http://www.giostorino.it

    Ik ga mijn nieuwe Carbonio in maart halen (mijn maat is nu nog niet voorradig).

    De geometrie is gelijk gebleven alleen de liggende achtervork is nog iets korter dan voorheen! Super in mijn optiek.

    Hans Herkemans

  14. Super, dat is het zeker Hans. Leve GIOS Blu!

Plaats een reactie